Har kjøpt meg prosjekt bil, 2008 C5 2,0 HDi sedan. Bilen hadde masse feil og var oppgitt av forrige eier.
Har montert ny hydraul pumpe, kretskort på den gamle mangler (forrige eier hadde loddet seg inn på solenoidene og tvangskjørt den slik helt til han fikk brudd på spolen i den ene solenoiden.
Har montert ny pumpe, den reiste seg til full høyde foran (stiv) og er helt nede bak.
Med Lexia ser jeg at det (ignition positive) er absent når jeg er inne på Suspension-Parameter measurements. Det står present når jeg sjekker på en 2008 model stasjonsvogn jeg har som delebil (denne bilen har fungerende hydraulikk).
I samme diagnose vindu ser jeg høyde på sensorene, 150 step foran og 80 step bak. Hvis jeg jekker opp bilen bak øker verdien for bakre sensor.
Jeg får heller ikke til å konfigurere BSI til riktig motor og karroseritype da disse verdiene mangler. Jeg har forsøkt BSI fra delebil men får ikke til å konfigurere denne og samme feil med manglende tenningsspenning og hydraulikken fungerer heller ikke her.
Pinne H4 på hydraul pumpen har 12v hele tiden.
Jeg er helt fersk med C5, har holdt på mye med Lexia på Saxo Electrique for 10 år siden…
Noen som har forslag til hva feilen kan være?
Hydraulikk ecu
Inlägg angående C5 Serie III (2008-), el och elektronik.
Hoppa till
- Site Info
- ↳ Webmaster informerar
- Säkerhet
- ↳ Utvalda säkerhetsämnen
- ↳ Säkerhetsbubblare
- A-modeller
- ↳ A-modeller - Allmänna frågor
- ↳ 2CV
- ↳ Ami
- BX
- ↳ BX - Allmänna frågor
- ↳ BX - Hydraulik
- ↳ BX - Motor och drivning
- ↳ BX - El
- ↳ BX - HOW-TO
- C1
- ↳ C1 - Allmänna frågor
- C2
- ↳ C2 - Allmänna frågor
- C3
- ↳ C3 - Allmänna frågor
- ↳ C3 - SensoDrive
- ↳ C3 - Pluriel
- ↳ C3 - Picasso
- C4
- ↳ C4 - Allmänna frågor
- ↳ C4 - Picasso
- ↳ C4 - Cactus
- C5
- ↳ C5 I/II (2001-2008)
- ↳ C5 I/II - Allmänna frågor
- ↳ C5 I/II - El
- ↳ C5 I/II - Hydraulik
- ↳ C5 I/II - Motor och drivning
- ↳ C5 III (2008-2017)
- ↳ C5 III - Allmänna frågor
- ↳ C5 III - El
- ↳ C5 III - Hydraulik
- ↳ C5 III - Motor och drivning
- ↳ C5 - Aircross (2019-)
- C6
- ↳ C6 - Allmänna frågor
- ↳ C6 - El
- ↳ C6 - Hydraulik
- ↳ C6 - Motor och drivning
- C-Crosser
- ↳ C-Crosser - Allmänna frågor
- C8
- ↳ C8 - Allmänna frågor
- CX
- ↳ CX - Allmänna frågor
- ↳ CX - Motor och drivning
- ↳ CX - Hydraulik
- ↳ CX - El
- ID/DS
- ↳ ID/DS - Allmänna frågor
- ↳ ID/DS - Hydraulik
- ↳ ID/DS - El
- ↳ ID/DS - Motor och drivning
- SM
- ↳ SM - Allmänna frågor
- ↳ SM - Hydraulik
- ↳ SM - El
- ↳ SM - Motor och drivning
- HY
- ↳ HY - Allmänna frågor
- ↳ HY - Motor och drivning
- ↳ HY - El
- Xantia
- ↳ Xantia - Allmänna frågor
- ↳ Xantia - El
- ↳ Xantia - Motor och drivning
- ↳ Xantia - Hydraulik
- ↳ Peters Xantia FAQ
- XM
- ↳ XM - Allmänna frågor
- ↳ XM - Hydraulik
- ↳ XM - El
- ↳ XM - Motor och drivning
- ↳ XM - HOW-TO
- Bakhjulsdrivet / Rear wheel driven
- ↳ Allmänna frågor (om bakhjulsdrivna Citroëner)
- Övriga modeller
- ↳ AX
- ↳ Berlingo
- ↳ GS
- ↳ Traction Avant
- ↳ Evasion
- ↳ Xsara Picasso
- ↳ ZX
- ↳ Xsara
- ↳ Jumper
- ↳ El-drivna Citroëner
- ↳ new DS3 - Allmänna frågor
- ↳ Övriga
- Elbilskonvertering
- Citroën
- ↳ Verkstäder
- ↳ Citroën - Allmänna frågor
- ↳ Lexia och felkoder
- ↳ Styling - Sport - Rally
- ↳ E85
- ↳ RME
- ↳ Garaget
- ↳ Träffar / Treff / Møde
- ↳ Kommande modeller
- Citroënakuten
- ↳ Jakki´s Off Topic Corner
- ↳ Presentationer
- Länktips
- ↳ Länk- och plats-tips: Verkstäder
- ↳ Länktips: Bilskrotar - bildemontering
- ↳ Länktips: Delar säljes
- ↳ Länktips: Privata Citroënsidor
- Annonser
- ↳ Citroëner säljes
- ↳ Citroëndelar säljes