Har tagit bort mutter på båda sidor och själva kul fästet för armen. Sen är det ju membran...hur får man bort dom utan att skada dom ?
Själva pinnen som är gängad i båda ändar kan man rucka på fram o tillbaka ca 2-3 mm ? Ska den ha längre slag..?
När man har höjdregulatorn i handen...?
-
- 40 bar
- Inlägg: 477
- Blev medlem: 09 jun 2011, 14:19
- Medlem i SCK?: Nej
- Ort: Eskilstuna
När man har höjdregulatorn i handen...?
Mysbilar
Ford Thunderbird 428 Aut. -66
Chevrolet Corvette LT1 Aut. -92
Citroën CX 2400 Prestige Aut. - 84
Volvo 164E Aut. -71
Bruksbil
Volvo 945 Aut. - 96
Ford Thunderbird 428 Aut. -66
Chevrolet Corvette LT1 Aut. -92
Citroën CX 2400 Prestige Aut. - 84
Volvo 164E Aut. -71
Bruksbil
Volvo 945 Aut. - 96
-
- Activa
- Inlägg: 5476
- Blev medlem: 12 nov 2002, 05:54
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Hässleholm
- Kontakt:
Re: När man har höjdregulatorn i handen...?
Rita en skiss på hur allt sitter, vinklar, rör, fram/bak. Sedan är det bara att skruva på. Arbeta på ett uppvikt annonsblad i storformat, och håll noggrann koll på delarna.
"ds-reservdelar.se"
Klockorakel, fyller alla klockor (ej C5 III) inkl. bromsackar DS. LEXIA. Tillverkar rör i alla dimensioner, skarvkopplingar utan koning.
Klockorakel, fyller alla klockor (ej C5 III) inkl. bromsackar DS. LEXIA. Tillverkar rör i alla dimensioner, skarvkopplingar utan koning.
- LeifHj
- Guru
- Inlägg: 6420
- Blev medlem: 14 nov 2002, 17:05
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Giessen/Tyskland, Västervik/Sverige
Re: När man har höjdregulatorn i handen...?
Fotografera allt under tiden som du jobbar, ta gärna några videofilmer också, lätt gjort med en modern "klösbräda".
Jag undrar om inte webmaster har en instruktion på sin websida "citrotech" som visar hur man gör också.
//Leif
Jag undrar om inte webmaster har en instruktion på sin websida "citrotech" som visar hur man gör också.
//Leif
Vadå jag dyster?
Audi A6 3,0 TDI 2011.
Audi A6 3,0 TDI 2011.
-
- 40 bar
- Inlägg: 477
- Blev medlem: 09 jun 2011, 14:19
- Medlem i SCK?: Nej
- Ort: Eskilstuna
Re: När man har höjdregulatorn i handen...?
Det blev ingen skillnad efter rengöring...
Mysbilar
Ford Thunderbird 428 Aut. -66
Chevrolet Corvette LT1 Aut. -92
Citroën CX 2400 Prestige Aut. - 84
Volvo 164E Aut. -71
Bruksbil
Volvo 945 Aut. - 96
Ford Thunderbird 428 Aut. -66
Chevrolet Corvette LT1 Aut. -92
Citroën CX 2400 Prestige Aut. - 84
Volvo 164E Aut. -71
Bruksbil
Volvo 945 Aut. - 96
-
- Guru
- Inlägg: 7774
- Blev medlem: 06 feb 2004, 16:52
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Västerås
Re: När man har höjdregulatorn i handen...?
När du hade allt loss - kollade du om alla stag och armar var lätt rörliga i sina leder och lagringar, ingenting som gick kärvt? Det är mycket små, små, krafter som ska flytta den där lilla delen (sliden, kolven) i regulatorn. Allt utanpå måste löpa superlent.
Annars är det väl troligt att du har tröga bärarmslagringar. Det måste ju inte braka och panga, eller bli kobent. Första stadiet är att det bara blir trögt (pga rost i lagret). Då blir det enklare och billigare att laga än om lagret skurit (andra stadiet) så att lagrets ytterbana hasar runt i godset och äter upp ett ovalt hål (tredje stadiet).
Sitter det smörjnippel uppe på bärarmen (se bild nedan)?
Annars är det väl troligt att du har tröga bärarmslagringar. Det måste ju inte braka och panga, eller bli kobent. Första stadiet är att det bara blir trögt (pga rost i lagret). Då blir det enklare och billigare att laga än om lagret skurit (andra stadiet) så att lagrets ytterbana hasar runt i godset och äter upp ett ovalt hål (tredje stadiet).
Sitter det smörjnippel uppe på bärarmen (se bild nedan)?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Mickel