Blir jag äldre?

Inlägg angående Traction Avant. Dvs. B11 & B15.
Rogge
40 bar
40 bar
Inlägg: 731
Blev medlem: 20 feb 2003, 18:03
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Sundbyberg

Blir jag äldre?

Inlägg av Rogge »

Eller vad handlar det om? Jag har i många år brukskört diverse äldre Citroener. Alla i bruksskick, och alltid älskat dem. Alltid renoverat, fixat, svetsat och försökt hålla dem driftsäkra. Plötsligt en kväll nu i dagarna fick jag ett erbjudande. Och jag kunde inte motstå. För att citera herrenjag köpte av själv, "-vill jag ha det? Blir jag yngre? Har jag råd?" Så svarade jag ja.
Jag äger nu en bil jag bara sett en gång, och då med halvklar motor. Nu är den färdig, och troligen en av de bätte i europa. Det mesta nytt. Transmission. Styrning. Bromsar. Fin lack. Uppgraderad och förfinad för de bästa av finsmakare. Och jag är fortfarande på andra sidan jorden, och kan inte vänta med att få hem henne. Anders Thornbergs B11 sport -51. I fortsättningen blir det mer underhåll istället för att skruva. Putsa. Det känns skönt!

Och någon kanske är intresserad av att färdigställa en snart klar B11 -50... Lackad, motor renoverad. Bara det "roliga" kvar.... ;)
DS20H -70 (DS23)
BX16TRS -86
DS3 -13
Några moppar..
En cykel.

Tim
40 bar
40 bar
Inlägg: 452
Blev medlem: 31 jan 2003, 21:34
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Södermalm, Stockholm

Re: Blir jag äldre?

Inlägg av Tim »

Ja, Roger, du blir äldre. Faktiskt blir vi alla åtminstone en dag äldre - varje dag. I alla fall tills vi slutar bli äldre, dvs lämnar in. :P
1972 DSpécial, 1965 Ami 6 Weekend.

Användarvisningsbild
LeifHj
Guru
Guru
Inlägg: 6426
Blev medlem: 14 nov 2002, 17:05
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Giessen/Tyskland, Västervik/Sverige

Re: Blir jag äldre?

Inlägg av LeifHj »

Blir jag äldre?
Du har faktiskt aldrig varit så här gammal förut!
:mrgreen:
//Leif
Vadå jag dyster?
Audi A6 3,0 TDI 2011.

Skriv svar

Återgå till "Traction Avant"