Växellåds & eco-mode problem

SensoDrive. Frågor och svar.
gogojp
Inlägg: 6
Blev medlem: 11 jun 2014, 14:36
Medlem i SCK?: Nej

Växellåds & eco-mode problem

Inlägg av gogojp »

Hej har ett par konstiga problem, följande har hänt. Körde när bilen plötsligt "tappade" växlarna är en C2 VTR sensodrive men motorn gick normalt.
Slog ifrån motorn knuffade bilen till lämplig plats och försökte starta på nytt men icke.
Märkte då följande vid växel indikatorn stod auto -, batterilampan blinkade, ingen radio i fönstret står eco-mode, ac fläkt, torkare, hel o halvljus blinkers går ej.
Dock går centrallåset elfönstren och varningsblinkers. Försökt hjälpstarta gick ej, köpte ett nytt batteri men startade likväl inte, gjorde enligt instr-boken vid auto - utan resultat.
Bilen är nu lämnad till lokal verkstad i Landskrona (ej auktoriserad) de river sitt hår åt dessa underliga fel, bilen går att starta direkt via startmotorn men felen
kvarstår.Har varit i kontakt med auktoriserade citroen verkstäder i H-borg och Landskrona men de har aldrig stött på dessa problem säger de (hur kan jag vara den förste?)
Är det någon hjälpsam själ som har varit med om detta eller har en lämplig kunnig Citroënkille i närheten av Landskrona vänligen hör av er.
gogojp Inlägg: 2Blev medlem: 11 jun 2014, 15:36

maybach_
40 bar
40 bar
Inlägg: 460
Blev medlem: 05 sep 2013, 21:08
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Malmö

Re: växellåds o eco-mode problem

Inlägg av maybach_ »

Sensodrive är inte så roliga kan jag säga speciellt när de börjar krångla,
Jag kan börja med att bäretta att ecomode har inget med vxl. att göra utan bara bägrensa belastning på batteriet

Det bästa är att dra bilen till nån verkstad med lexia och se om de kan upprätta komunokation med vxl. dator läsa av felkoder och därefter prova med en själprogramering av växlarna till att börja med, eventuella felkoder kan underlätta vid vidare felsökning...

Skriv svar

Återgå till "C3 - SensoDrive"