Borring i blokken på 15 Six

Inlägg angående Traction Avant. Dvs. B11 & B15.
MB
20 bar
20 bar
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 nov 2002, 15:12
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Norway

Borring i blokken på 15 Six

Inlägg av MB »

Hei.
Jeg var innom på Traction Norwege`s årsmøte i Ørje og så en svensk 15 Six der eieren hadde borret et hull bak på høyre siden av motorblokken. Her var det montert en separat slange med vann fra radiatoren der vannet ble pumpet fram av en el. pumpe. Jeg renoverer en 15 six fra 1953 og ølnsker å gjøre det samme på min bil. Er det noe jeg må være spesielt forsiktig med ved denne borringen for å unngå skader på støpejernet? Hullet i blokken må være rimelig stort for å kunne få en bra kjøling av motorens bakre del. Er det noen som kan gi meg informasjon om hvordan gå fram, så hadde det vært fantastisk. Det hadde vært synd om en nesten ferdig renovert bil nå får en uopprettelig skade i blokken.

Hilsen MB

Citroen i mitt eie: 1996 XM 2,1TD Auto, ZX 1,4 1998, Xsara 1,6 2002 + 15 Six 1953.

Göran W
LHS
LHS
Inlägg: 17303
Blev medlem: 15 nov 2002, 15:15
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Länghem, Sjuhärad

Re: Borring i blokken på 15 Six

Inlägg av Göran W »

Frågan är ju lite specifik. Om du inte får svar här så kan du kontakta CTA/Peter eller någon annan på svenska B11-klubben ( http://www.b11klubben.se/ ). Kanske kan de också förmedla kontakt med den B15-ägare som var på träffen.
Moderator
Svarar inte på mailfrågor som platsar under rubrik härinne. Svaren kan intressera ALLA så skriv här!
Frågor OM akuten skickas lämpligen i PM.

Skriv svar

Återgå till "Traction Avant"