Ryckig gång på min Citroen AX.

Inlägg angående AX.
Rodrigo
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 aug 2005, 16:25
Medlem i SCK?: Nej

Ryckig gång på min Citroen AX.

Inlägg av Rodrigo »

"Hej!! Jag har en Citroen AX 11? årsmodell -88. Problemet med min AX är att den rycker och går oregelbundet som satan i mellanåt.Ibland rycker den som om man har råkat ut för bensinstopp fast det finns gott om bensin i tanken.Det är som bensinen ""stryps"",och att det inte kommer fram tillräckligt med bränsle till motorn. Jag har även haft problem med en oregelbunden tomgång,bilen har direktinsprutning. Kan det vara något fel på tändstiften eller bensinfiltret?? Om någon ville ta sig tid och svara på mitt inlägg vore jag oerhört tacksam. Mvh Martin Hall"

Peder Nielsen
Inlägg: 16
Blev medlem: 20 feb 2005, 19:34
Medlem i SCK?: Nej
Kontakt:

Inlägg av Peder Nielsen »

pråv å bytt bensinfilter og rens tanken og dysene dine og se om det fungerer!
'04 Citroen C4 VTR Coupé '07 Volkswagen Golf '07 Ford Mondeo Ghia X TdCi '64 Lotus Cortina

sm6cpy
5 bar
5 bar
Inlägg: 88
Blev medlem: 15 nov 2002, 11:05
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Sweden, Borås

Inlägg av sm6cpy »

Om det inte var bensinfiltret skulle jag nog kolla fördelaren/tändmodulen! Calle
CJ 2X2CV, BX14, HY

sikkan
Inlägg: 5
Blev medlem: 22 okt 2004, 18:05
Medlem i SCK?: Nej

Re: Ryckig gång på min Citroen AX.

Inlägg av sikkan »

"
Rodrigo skrev:Hej!! Jag har en Citroen AX 11? årsmodell -88. Problemet med min AX är att den rycker och går oregelbundet som satan i mellanåt.Ibland rycker den som om man har råkat ut för bensinstopp fast det finns gott om bensin i tanken.Det är som bensinen ""stryps"",och att det inte kommer fram tillräckligt med bränsle till motorn. Jag har även haft problem med en oregelbunden tomgång,bilen har direktinsprutning. Kan det vara något fel på tändstiften eller bensinfiltret?? Om någon ville ta sig tid och svara på mitt inlägg vore jag oerhört tacksam. Mvh Martin Hall
"

sikkan
Inlägg: 5
Blev medlem: 22 okt 2004, 18:05
Medlem i SCK?: Nej

Inlägg av sikkan »

Hej om du har en lambasond, så tycker jag att du kanske skulle kolla den. Det var glappt i anslutningarna på min och då uppträdde min AX som du beskriver.

cix
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 okt 2006, 13:10
Medlem i SCK?: Nej

Inlägg av cix »

jag har också ryckig gång på min ax11 -90 med förgasare.. har någon tips om var jag skall söka felet.. jag har bytt bensinfilter och tändstiften borde vara ok.. den har hand choke och när man drar ut den en bit så tycks den gå bättre. kan det vara den som är fel inställt på något vis? hur fungerar bensinpumpen på en sådan här bil.. ser ut som om den sitter fast i motorn.. är det svårt att ta upp och putsa den? tack för svar!

Skriv svar

Återgå till "AX"