Lackskydda en C6

Allmänna frågor om C6.
Användarvisningsbild
Tahoe
Inlägg: 45
Blev medlem: 03 jun 2007, 17:25
Medlem i SCK?: Nej

Re: Lackskydda en C6

Inlägg av Tahoe »

Nu har jag gjort som Mr-Meijer, lackskyddat min bil C6:a 2009 hos Wellkept i Solna. Mycket trevligt bemötande, fri lånebil. Beställde med extra allt, dvs lackskydd, all inredning, läder å mattor plus bagageutrymme och glasbehandling så att vattnet får minimalt fäste. Fantastiskt bra resultat, väl värt att rekommendera.
Tahoe

frenchie
Activa
Activa
Inlägg: 6271
Blev medlem: 10 nov 2002, 20:04
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Orust
Kontakt:

Re: Lackskydda en C6

Inlägg av frenchie »

Har ni aldrig klurat på att foliera en C6'a? Dels spar det lacken, dels kan ni välja något vansinnigt (guld?), dels något lika sobert som det var innan...
GrafiWrap Car Wrapping Tutorial 2013
Bild

Användarvisningsbild
Mr-Meijer
20 bar
20 bar
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2007, 22:06
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Uppsala

Re: Lackskydda en C6

Inlägg av Mr-Meijer »

Tahoe skrev:Nu har jag gjort som Mr-Meijer, lackskyddat min bil C6:a 2009 hos Wellkept i Solna. Mycket trevligt bemötande, fri lånebil. Beställde med extra allt, dvs lackskydd, all inredning, läder å mattor plus bagageutrymme och glasbehandling så att vattnet får minimalt fäste. Fantastiskt bra resultat, väl värt att rekommendera.
Tahoe
Aha! var det din guldiga som jag såg? :D min var inne för tvätt under samma dag nämligen! Kul att du också blev nöjd, dom kan sin grej helt klart!
C6 Exclusive 2.7 HDi -07
C5 Tourer 138 HDi -10
C5 Break 138 HDi -07

Lexia finns!

tursten
40 bar
40 bar
Inlägg: 485
Blev medlem: 22 maj 2012, 22:48
Medlem i SCK?: Nej

Re: Lackskydda en C6

Inlägg av tursten »

Hej!
Jag håller med. Det finns inget universal lackkonservering som kan hålla (upp till sex år) utan efterbehandling. När det gäller garanti på upp till sex år, så bör man noga studera de finstilta garantivillkoren.Det kan vara som den omdebatterade rostskyddsgarantin på nya bilar, som i praktiken är värdelös.Självfallet, så behöver man inte kosta på en kostsam lackkonservering. Alternativet är då att man själv grundligt rengör bilen, samt vaxar två gånger per år.

Användarvisningsbild
pere
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 1809
Blev medlem: 09 okt 2010, 08:34
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Åhus

Re: Lackskydda en C6

Inlägg av pere »

Jag slog till med Brilliant Care, jag hade fel tidigare, de utför efterbehandling,. :D
DS 21-Pallas Hlåda -69./ DS 21-IEH Pallas -70./Acadiane -79./2CV6 Speciale -89./ C4 Cactus Pure Teck 82 Feel -16. C5 cross Tourer-16.
SCK medlemsnummer 6763

Skriv svar

Återgå till "C6 - Allmänna frågor"