Nu äntligen!

Meddelanden från webmaster.
WebmasterHenrik
Site Admin
Inlägg: 643
Blev medlem: 08 nov 2002, 10:48
Medlem i SCK?: Nej
Kontakt:

Nu äntligen!

Inlägg av WebmasterHenrik »

"Akuten är * konverterad till phpBB3 * återställd så långt det var möjligt * har tappat alla inlägg mellan 2006-12-29 och fram till hösten 2008 :cry: ihopgift med alla inlägg Bjarne Lundins tillfälliga egetforum-site hade (~6900 inlägg) Samtliga moderatorer är för tillfället avskaffade."
C4 C5 C6

WebmasterHenrik
Site Admin
Inlägg: 643
Blev medlem: 08 nov 2002, 10:48
Medlem i SCK?: Nej
Kontakt:

Re: Nu äntligen!

Inlägg av WebmasterHenrik »

Nu kör vi!

Välkommen till Citroenakuten.com

Number of posts: 157881
Number of topics: 22725
Number of users: 10843

Det magiska är alltså att ni som har ett inloggningsid här på egetforum-akuten kan logga in med ert vanliga id/lösen. Ni som ändrat inloggningsnamn har fått era nya inloggningsnamn på gamla akuten men samtliga inlägg är ändrade med de nya uppgifterna.

Exempel; användare "cta" på gamla akuten heter numera "ctaguru1". Alltså, användaren "ctaguru1" kommer finna alla sina gamla inlägg under det nya namnet.

Ni som aldrig varit inloggade på gamla akuten kommer kunna logga in med uppgifterna från egetforum-akuten.


Men så kommer lite trist info;
Det som kraschade så att gamla akuten till sist tvingades stanna var bl.a. backup-inställningarna! Jag har letat och krånglat och burit mig åt (det är därför det tagit lång tid, det hele) för att verkligen återställa ALLA äldre inlägg. Men; det sista inlägget är skrivet 2006-12-28. Gamla akuten har legat nere sedan ~2008-10. Alltå saknas det helt enkelt inlägg gjorda från nyåret 2006 fram till oktober 2008. Det är INTE roligt men inget jag kan göra något åt.

Slutligen;
Den backup från egetforum som är gift med gamla akutens databas är tagen förra helgen (30/3). Det innebär att nya användare skapade fram till idag efter den 30/3 och alla inlägg skrivna under samma tid ligger kvar i egetforum's databas. Det är min förhoppning att ni med särskilt intressanta inlägg som "man inte kan vara utan" (typ tunga tekniska beskrivningar etc) själva helt enkelt kopierar era inläggstexter över till nyskapade trådar. På så sätt hjälper ni till att göra övergången (återgången) till Citroenakuten.com så smärtfri som möjligt.

Glad Påsk!

Eder tillgivne databas-slav, Johan "frenchie" Grimm


PS Jag jobbar på att få igång ev. döda bildlänkar. Rapportera till webmaster@citroenakuten.com så ska jag ta det i den takt jag hinner.
Alla attachments är flyttade från egetforum till gamla akuten. Men som sagt, kul om bilderna syns med. Ni som träget vill ha igång era bilder kan be mig maila dessa eller lägga upp dom på nytt. Kopera från egetforum och uppdatera era inlägg. Stort tack för ev. hjälp!
C4 C5 C6

WebmasterHenrik
Site Admin
Inlägg: 643
Blev medlem: 08 nov 2002, 10:48
Medlem i SCK?: Nej
Kontakt:

Re: Nu äntligen!

Inlägg av WebmasterHenrik »

Efter ett väldigt långt uppehåll är Citroënakuten alltså igång igen, detta tack vare att Johan ”frenchie” Grimm lagt ner ett otroligt arbete på att återskapa den rejält sargade databasen. Tack Johan!

Forumet är även uppgraderat till phpBB3, vilket innebär en hel del förbättringar. Organisatoriskt sätt delar Johan och jag på webbmastersysslan. Antalet moderatorer kommer att vara få.

Henrik Almquist
C4 C5 C6

Skriv svar

Återgå till "Webmaster informerar"