Kul artikel om CX Tissier

Avvikande och irrelevanta samt seriösa inlägg utan något som helst krav på vare sig innehåll eller kvalitét avseende våra bilar.

Moderator: WebmasterJohan

Kategoriregler
Personangrepp, obsceniteter, rasism och andra dylika saker i inlägg kommer att tas bort, och anses saken tillräckligt allvarlig kommer en skriftlig varning att skickas. Användare kan även bli avstängda, både tillfälligt och permanent, från forumet om man missköter sig vid upprepade tillfällen. Vanligt forumvett gäller. Skriv inte saker som du vet kommer att uppfattas som provocerande/onödiga/oförskämda av andra.
mads.lomholt
5 bar
5 bar
Medlem i SCK?: Nej
Kontakt:

Re: Kul artikel om CX Tissier

Inläggav mads.lomholt » 28 nov 2017, 10:32

Bilen er tydeligvis solgt til en nordmann, uten at jeg vet mer.
Trond, da...
https://www.finn.no/108375448

Mickel
Activa
Activa
Medlem i SCK?: Ja

Inläggav Mickel » 28 nov 2017, 14:21

Det finnes en svensk amatørbygd biltransport basert på CX. GEX338.

Den stora vita CX-biltransporten är ett rejält bygge - men tungt! Den stora, breda biltransporten får bara lasta 1160 kg :( . Tyngre fordon än en lättvikts-BX får man alltså inte ställa på det jättestora flaket.

Feltänkt?
Mickel

Användarvisningsbild
Lars I
Hydraktiv
Hydraktiv
Kontakt:

Inläggav Lars I » 28 nov 2017, 16:24

Feltänkt och feltänkt, ursprungligen byggdes den bilen uppe i Ramseletrakten av en dragracingförare och både flaklängd samt lastvikt anpassades till tävlingsbilen. När den sedan så småningom kom att frakta små Heinklar spelade inte lastvikten så stor roll heller!!!

Skickat från min E5823 via Tapatalk

/lassenisse

Användarvisningsbild
tronde
70 bar
70 bar
Medlem i SCK?: Nej

Inläggav tronde » 28 nov 2017, 16:58

Bilen er tydeligvis solgt til en nordmann, uten at jeg vet mer.
Trond, da...
https://www.finn.no/108375448
Det er der jeg fant alt jeg vet (bortsett fra det som dukket opp i svenske registre, da). Reg.nummer, og norsk eier.
Vel, jeg regner med han eier den, siden han prøver å selge den...
Trond kjører 1996 XM TCT Break
Besøk Norsk XM-klubb www.citroenxm.no

Mickel
Activa
Activa

Inläggav Mickel » 28 nov 2017, 18:23

Feltänkt och feltänkt, ursprungligen byggdes den bilen uppe i Ramseletrakten av en dragracingförare och både flaklängd samt lastvikt anpassades till tävlingsbilen.

OK. Då var det alltså inte feltänkt. Den byggdes för ett specifikt behov.

Men om jag inte missminner mig var den till salu på Blocket för ett antal år sedan i Norrköpingstrakten. När man såg att en sådan fanns reggad i Sverige slog ju en stor köplust till 8) ! Men när jag kollade lastvikten blev jag ju besviken :( . Ett så läckert ekipage - men lastvikten räckte inte till för mina favoriters transport. Den såldes därefter till en Citroënfantast i södra Sverige, men han fick sälja den vidare - lastvikten räckte inte till för hans favoriters transport :( .
Mickel

Återgå till "Jakki´s Off Topic Corner"