Elfel

Inlägg angående Xsara
alfaville
5 bar
5 bar
Inlägg: 97
Blev medlem: 03 aug 2009, 17:50
Medlem i SCK?: Nej
Ort: mjölby

Elfel

Inlägg av alfaville »

Hej. Min syster har fått problem med sin Xsara Break -00 och nu tänkte jag höra om nån härinne kan gissa vad som felar..

Under körning så dog belysning, radio, fläkt och instrument. Bilen går att starta och köra, men det mesta i elväg fungerar inte. Tydligen funkar halvljuset, men inte det övriga i belysningsväg...

Kan det vara ett relä? Tändningslåset? Säkring? Jag bor en bit bort så kan inte se bilen förräns i helgen tidigast :( Tar tacksamt emot tips på vad man kan felsöka på egen hand innan verkstad får ta vid.

Mvh Patrik
Citroën C5
Citroën C3

kingofmate
Inlägg: 37
Blev medlem: 18 aug 2011, 18:42
Medlem i SCK?: Nej

Re: Sv: Elfel

Inlägg av kingofmate »

alfaville skrev:Hej. Min syster har fått problem med sin Xsara Break -00 och nu tänkte jag höra om nån härinne kan gissa vad som felar..

Under körning så dog belysning, radio, fläkt och instrument. Bilen går att starta och köra, men det mesta i elväg fungerar inte. Tydligen funkar halvljuset, men inte det övriga i belysningsväg...

Kan det vara ett relä? Tändningslåset? Säkring? Jag bor en bit bort så kan inte se bilen förräns i helgen tidigast :( Tar tacksamt emot tips på vad man kan felsöka på egen hand innan verkstad får ta vid.

Mvh Patrik
Tja.

Har inte bilen här. Min har haft samma problem två ggr. Står grön säkring under motorhuven. Kolla den nästan hundra på att det är den... Hör av dig annars

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

Skriv svar

Återgå till "Xsara"