Returslang utan hem?

Inlägg angående Xantia bromsar, styrning och fjädring.
barney
10 bar
10 bar
Inlägg: 138
Blev medlem: 28 nov 2004, 23:09
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Linköping

Returslang utan hem?

Inlägg av barney »

Har nu en tid efter bromsventilen uppmärksammat lite grönt dropp på marken i position LHM-tanken.

Hittar en slang som inte är ansluten och som droppar LHM. Men jag hittar inget ställe där den kan sitta. Den verkar lite avkapad men någon annan slangstump finns inte. De enda slangar jag lossade vid reparationen var två hörande till bromsventilen och de sitter som de ska. Slangen kommer nerifrån (inte från bromsventilen) och slutar i nivå under överkanten på LHM-tanken.
IMG_3645_mod.JPG
:?:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Xantia -00 2.0 Break Automat, Xantia -99 1.8 Sedan Manuell (skrotad), BX Millesime -92 (såld, krockad och skrotad)

Användarvisningsbild
soso
Guru
Guru
Inlägg: 7354
Blev medlem: 20 jul 2008, 20:17
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Umeå

Re: Returslang utan hem?

Inlägg av soso »

Om du följer den, var börjar den?

Kan ju vara så att den glidit av något skarvstycke (kanske dolt bakom tanken) när du varit i närheten och skruvat.

barney
10 bar
10 bar
Inlägg: 138
Blev medlem: 28 nov 2004, 23:09
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Linköping

Re: Returslang utan hem?

Inlägg av barney »

Det som orsakar huvudbry är att den verkar för kort för att kunna nå något skarvstycke som inte är synligt ex. bakom tanken. Då borde den nästan sitta ihop med en annan slang ex. med ett t- stycke men då skulle det också flöda ut mer LHM- vilket jag inte kan se. Slangen har inget märke efter slangklämma och då borde den kanske suttit ihop med en smal, lite styvare plastslang (som finns på andra ställen) men någon sådan kan jag inte se. Slangen verkar ju också lite grovt avkapad, inte något rakt fint snitt som på en "originalslang".
Xantia -00 2.0 Break Automat, Xantia -99 1.8 Sedan Manuell (skrotad), BX Millesime -92 (såld, krockad och skrotad)

barney
10 bar
10 bar
Inlägg: 138
Blev medlem: 28 nov 2004, 23:09
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Linköping

Re: Returslang utan hem?

Inlägg av barney »

Slangavbrottet hittat. Slangen hade gått av (inte bara lossnat) över nippeln inuti i en t-förgrening bakom LHM-behållaren.
Xantia -00 2.0 Break Automat, Xantia -99 1.8 Sedan Manuell (skrotad), BX Millesime -92 (såld, krockad och skrotad)

Skriv svar

Återgå till "Xantia - Hydraulik"