Byta höger bakskärm?

Allmänna frågor om BX
Användarvisningsbild
senmathal
Activa
Activa
Inlägg: 4593
Blev medlem: 30 jan 2004, 08:06
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Ramvik Härnösand

Byta höger bakskärm?

Inlägg av senmathal »

Är det någon som har bytt höger bakskärm på sin BX? Det är som vanligt rostigt runt tankluckan. Funderar på vad som är enklare, byta hela skärmen eller skära ut det som är rostigt och svetsa in en bit. Innerskärmen är väl limmad mot ytterskärmen vilket jag är lite orolig över hur det ska gå att få bort. Värme är möjligen lösningen.

/Mats
C5 2,0 HDi 160 -12, C5 2,0 Break 2005, BX 16 Valve -89 röd, BX 16 Valve 89 svart reservdelsbil, Volvo BM 430, D Super -74, B11 Sport 1948

Stefan M
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 1703
Blev medlem: 05 aug 2005, 13:15
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Torpshammar

Re: Byta höger bakskärm?

Inlägg av Stefan M »

Har man en bil man vill kosta på och man får tag på en ny skärm så skulle jag ju definitivt ta den operationen. Att lappa och kludda blir aldrig riktigt bra.

Användarvisningsbild
senmathal
Activa
Activa
Inlägg: 4593
Blev medlem: 30 jan 2004, 08:06
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Ramvik Härnösand

Re: Byta höger bakskärm?

Inlägg av senmathal »

Du har nog rätt i det.

Nu har jag en reservdelsbil med en helt frisk skärm som jag tänker försöka borra ur punktsvetsarna och använda. Jag tror inte att det ska vara så svårt då skärmen inte sitter i så väldigt många svetsar. Det jag oroar mig lite för är hur jag ska få loss den från innerskärmen. Plus att jag inte hittar min punktsvetsfräs. Men det är väl som vanligt :)

Men det finns även nya skärmar att få tag i som det ser ut. Tyvärr är ju inte alltid passformen så där lysande på ekonomiplåt.

/Mats
C5 2,0 HDi 160 -12, C5 2,0 Break 2005, BX 16 Valve -89 röd, BX 16 Valve 89 svart reservdelsbil, Volvo BM 430, D Super -74, B11 Sport 1948

Skriv svar

Återgå till "BX - Allmänna frågor"