Det ser ut att läcka i slangen/röret mellan FDW och tryckregulator eller från någonting i dess närhet. Det jag undrar över är varför denna långa kombination av rör och slang som går mellan regulator och FDW. Varför inte bara en kort rörstump däremellan? Någon form av tryckutjämning/stötdämpning?
/Mats
PS Den enda slang jag hittade på nätet kostar en nätt summa på 267,33 Euro, tur att det fanns en bättre begagnad i förrådet https://www.jcparts.eu/frames/shock-abs ... 95496828-p
Rör/slang mellan tryckregulator och FDV
- senmathal
- Activa
- Inlägg: 4593
- Blev medlem: 30 jan 2004, 08:06
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Ramvik Härnösand
Rör/slang mellan tryckregulator och FDV
C5 2,0 HDi 160 -12, C5 2,0 Break 2005, BX 16 Valve -89 röd, BX 16 Valve 89 svart reservdelsbil, Volvo BM 430, D Super -74, B11 Sport 1948
-
- Hydraktiv
- Inlägg: 1884
- Blev medlem: 13 nov 2002, 16:34
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Ängelholms kommun, Skåne
Re: Rör/slang mellan tryckregulator och FDV
Tur att du hade en. Annars tror jag att det finns en sådan i mina gömmor för det facila priset av noll kronor, noll öre.
Utan tvivel är man inte klok.
- senmathal
- Activa
- Inlägg: 4593
- Blev medlem: 30 jan 2004, 08:06
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Ramvik Härnösand
Re: Rör/slang mellan tryckregulator och FDV
Den som spar han har Tyvärr skeppade jag iväg en hel del BX delar för ett par år sedan i städiver. Det är inte ofta det drabbar mig men påhejad av frun åkte nog en hel del iväg som hade varit bra att ha nu.
/Mats
/Mats
Senast redigerad av senmathal den 28 sep 2016, 04:17, redigerad totalt 1 gånger.
C5 2,0 HDi 160 -12, C5 2,0 Break 2005, BX 16 Valve -89 röd, BX 16 Valve 89 svart reservdelsbil, Volvo BM 430, D Super -74, B11 Sport 1948
-
- Guru
- Inlägg: 7768
- Blev medlem: 06 feb 2004, 16:52
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Västerås
Re: Rör/slang mellan tryckregulator och FDV
Sitter inte den ena på motorn och den andra på karossen? Då behövs mjuk slang som kan ta upp rörelser.senmathal skrev:varför denna långa kombination av rör och slang som går mellan regulator och FDW. Varför inte bara en kort rörstump däremellan? Någon form av tryckutjämning/stötdämpning?
Mickel
- senmathal
- Activa
- Inlägg: 4593
- Blev medlem: 30 jan 2004, 08:06
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Ramvik Härnösand
Re: Rör/slang mellan tryckregulator och FDV
Både regulator och FDV sitter stadigt monterade på motorn och inte särskilt långt ifrån varandra.
/Mats
/Mats
C5 2,0 HDi 160 -12, C5 2,0 Break 2005, BX 16 Valve -89 röd, BX 16 Valve 89 svart reservdelsbil, Volvo BM 430, D Super -74, B11 Sport 1948
-
- 70 bar
- Inlägg: 1005
- Blev medlem: 14 nov 2002, 11:37
- Medlem i SCK?: Nej
- Ort: Sweden Gbg-C
Re: Rör/slang mellan tryckregulator och FDV
Hej Citraväner!
Angående hydraulik under 300Kg nominellt tryck, då finns det mycket att välja på med riktigt smidiga dimensioner av slangar och kopplings-detaljer med olika profiler och gänggång.
Det brukar bli prismässigt ok, besök närmaste hydraul-butik eller helst reparatör för entreprenad-maskiner då dessa oftast är mycket kreativa att lösa övergång mellan hydrauldetaljer.
Har denne ej i lager, de klena dimensioner av slang kopplings-detaljer och med önskad profil och gänggång får du adress till aktuell hydraul-grossist varifrån reparatören hämtar sina reparationsdetaljer, åk dit och undersök detaljer och därefter detaljer är avklarat kapar och pressar reparatören till det önskade.
Exempelvis 1/2-metersslang <300Kg med pressade anslutningar och eventuella övergång/reducering blir kostnad runt 500:-, det är kopplingsdetaljerna vilka är dyyyra, resor tillkommer givetvis eventuellt viss svårighet att få till ett mellanstick från sitt arbete.
Mvh D.C
Angående hydraulik under 300Kg nominellt tryck, då finns det mycket att välja på med riktigt smidiga dimensioner av slangar och kopplings-detaljer med olika profiler och gänggång.
Det brukar bli prismässigt ok, besök närmaste hydraul-butik eller helst reparatör för entreprenad-maskiner då dessa oftast är mycket kreativa att lösa övergång mellan hydrauldetaljer.
Har denne ej i lager, de klena dimensioner av slang kopplings-detaljer och med önskad profil och gänggång får du adress till aktuell hydraul-grossist varifrån reparatören hämtar sina reparationsdetaljer, åk dit och undersök detaljer och därefter detaljer är avklarat kapar och pressar reparatören till det önskade.
Exempelvis 1/2-metersslang <300Kg med pressade anslutningar och eventuella övergång/reducering blir kostnad runt 500:-, det är kopplingsdetaljerna vilka är dyyyra, resor tillkommer givetvis eventuellt viss svårighet att få till ett mellanstick från sitt arbete.
Mvh D.C
# XM-SX 94/95a; ljus-guld
# Agria jordfräs "Agriette"
# Agria jordfräs "Agriette"