Rover_micke

Här presenterar man sig, helt frivilligt och utan tvång. På så sätt kan respektive medlem fästa lite mer personliga egenskaper kring sin identitet på forat istället för vad som ryms i signaturen. En plats att bli mer IRL än andra...
Användarvisningsbild
Rover_Micke
Activa
Activa
Inlägg: 5169
Blev medlem: 01 sep 2014, 19:38
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Luleå

Rover_micke

Inlägg av Rover_Micke »

Hej allihopa

Efter 2år här på akuten tänkte jag presentera mig lite grann.. :D
Jag heter egentligen Mikael och jag är en mycket bilintresserad kille född år 1997.
Jag är uppvuxen i Nykvarn utanför Södertälje, sedan har jag bott i Eskilstuna och numera bor och studerar jag i Filipstad.
I unga år var det SAAB som gällde, min morfar är SAAB tok och det var väl han som invigde mig i bilarnas fantastiska värld, tydligen var jag en sån där som satt i barnvagnen, pekade på bilar och sa vad de hette :lol:
När mina föräldrar skulle köpa ny bil år 2007 föll valet tillslut på en Citroën C5 1.6 HDi Break, det stod mellan den och en V70n. Men jag hade gillat Citroënen ända sedan farsan lånade hem en för provkörning. Jag kommer fortfarande ihåg när vi hämtade den i Juni 2007,jag fick en C3 Pluriel modellbil av den trevlige försäljaren.
Så startade mitt Citroën intresse och nu är jag inne på min andra, dessutom har jag sommarjobbat och praktiserat på Citroënverkstäder i Eskilstuna, Stockholm och Ljusdal.
Jag gillar att läsa och har läst många bilböcker och "alla bilar 19XX/20XX" ( samt skönlitteratur förstås :mrgreen: ) och jag har en sån fin "databas" att jag kan ta nästan vilken bil som helst och börja rabbla modellår och motorvolym..
Rover_micke kommer av att min första bil var en Rover 620 Sterling som jag köpte för 2500kr, när jag var 14. Den hade vacker beige läderklädsel med piping, träpaneler alufälgar och elantenn! såå fränt tyckte jag. Sedermera köpte jag en vit
Citroën ZX Break 1.8 16v som jag bla bytte kamrem på, men suget efter Rover blev för stort så efter den blev det en Rover 620 Ti. Sedan blev det en till 600 som resevdels bil och nån Volvo i utbyte mot Ti:n. Nuförtiden kör jag C5 II berline.

Jag är mest intresserad av 80/90 tals bilar och speciellt de lite udda, bortglömda. Till mina favoriter hör stora sedaner från europeiska tillverkare, som Citroën XM/CX (såklart),Opel Senator/Omega, Rover 800 och SAAB 9000 med flera. Ja alltså "gubb" bilar fast helst med 6 cylindrar, läder och trä 8) Men jag gillar också andra änden av skalan också små, enkla bilar som Citroën AX och Fiat Panda.
Jag tycker även att 80 och 90 talets musik och klädstil är fränt :)

Efter att på gymnasiet gått Fordonsprogrammet med inriktning reparation av person och lätta lastbilar (aka bilmek) så går jag nu tekniskt basår på Bergsskolan/LTU i Filipstad. Min plan är att i höst söka till programmet högskoleingenjör i bilsystemteknik i Luleå.

Det var lite om mig.. :D

Jag vill också berömma detta trevliga forum där jag gärna bidrar med min kunskap.
Xantia berline 1.9TD SX 1996 Rouge Hermes :K :K C5 2.2HDI 173 -07 44000mil
Tidigare: C5 I 2.0i SX Berline 2004 BX 16RS 1988 stulen och uppbränd :twisted: , C5 II 2.0 SX Berline 2005, Citroën ZX Break 1.8 16v-96 ,BX 19 GTI -89, 3st Rover 600 och en V**** 850. Bilskadad sedan barnsben :D Lexia/Diagbox finns
Verkstadshandböcker C5,C3,Xantia,XM,BX,ZX,Berlingo samt Sedre/Servicebox finns, Ocilloskop finns
SCK:9793

Göran W
LHS
LHS
Inlägg: 17288
Blev medlem: 15 nov 2002, 15:15
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Länghem, Sjuhärad

Re: Rover_micke

Inlägg av Göran W »

Tack för en trevlig presentation. Riktigt roligt att återväxten tryggas...... 8)
Moderator
Svarar inte på mailfrågor som platsar under rubrik härinne. Svaren kan intressera ALLA så skriv här!
Frågor OM akuten skickas lämpligen i PM.

Snic
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2595
Blev medlem: 11 nov 2012, 09:24
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Nyköping

Re: Rover_micke

Inlägg av Snic »

Du verkar bra mycket mognare än de flesta 19-åringar (har en själv som inte alls kan förmedla sig skriftligt som du kan,hatten av :D )Ha det.
Nuägande:C5-10 Tourer 2,0 16v 140hk bioflex"The Black Beauty"
Fd:Xantia-94.Bensin,C5-02.Bensin

Användarvisningsbild
totteni
Activa
Activa
Inlägg: 5765
Blev medlem: 30 jul 2010, 01:46
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Venestad, Skåne

Re: Rover_micke

Inlägg av totteni »

Du har då hunnit med en hel del bilar vid din "späda" ålder, sex om jag räknat rätt i signaturen. Och jag som bara får ihop tretton och jag är pensionär :shock: :mrgreen:

Trevlig presentation, välkommen till de citrofrenas hemort på nätet.

Torsten
:sck :2cv

Användarvisningsbild
Careidas
40 bar
40 bar
Inlägg: 557
Blev medlem: 23 jan 2010, 17:51
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Båstad

Re: Rover_micke

Inlägg av Careidas »

Det finns hopp om ungdomen ! :D
C 1 -07
BX 19 TRI-88
CX TRE -88


Mina ex. C 5 Bioflex -08, Dyane -73, C 4 Cactus -16


Vive la République!

Snic
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2595
Blev medlem: 11 nov 2012, 09:24
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Nyköping

Re: Rover_micke

Inlägg av Snic »

Careidas:Som tur är :P
Nuägande:C5-10 Tourer 2,0 16v 140hk bioflex"The Black Beauty"
Fd:Xantia-94.Bensin,C5-02.Bensin

Skriv svar

Återgå till "Presentationer"