Larm och motorvärmare

Inlägg angående C5 Serie III (2008-), el och elektronik.
jekroth
10 bar
10 bar
Inlägg: 104
Blev medlem: 05 jul 2008, 21:41
Medlem i SCK?: Nej

Larm och motorvärmare

Inlägg av jekroth »

C5 lll 2008 bensin 2,0 flexifuel
Jag har monterat motorvärmare en Calix kontaktvärmare med batteriladdare och kupé uttag. Ett litet problem är att när värmaren startas startar även larmet (orginalmonterat) jag stänger av med fjärrkontrollen och låser bilen igen går larmet igen. Finns det några idéer att komma runt problemet utan att avaktivera larmet med Lexia

Johan

Göran W
LHS
LHS
Inlägg: 17288
Blev medlem: 15 nov 2002, 15:15
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Länghem, Sjuhärad

Re: Larm och motorvärmare

Inlägg av Göran W »

Du kan ju spara in på väckarklockan........ :wink:
Moderator
Svarar inte på mailfrågor som platsar under rubrik härinne. Svaren kan intressera ALLA så skriv här!
Frågor OM akuten skickas lämpligen i PM.

viachtor
10 bar
10 bar
Inlägg: 108
Blev medlem: 20 apr 2011, 18:22
Medlem i SCK?: Nej

Re: Larm och motorvärmare

Inlägg av viachtor »

Känsligheten på kupésensorn ska gå att justera (besök din verkstad). Eller det går då på alla andra bilar, har inget larm på min så jag har inte provat på just C5
C5 III e-HDi Tourer 2011
Skellefteå
Tidigare: Ford focus FFV 2006

PerSchoerner
Inlägg: 1
Blev medlem: 18 sep 2017, 13:28
Medlem i SCK?: Nej

Re: Larm och motorvärmare

Inlägg av PerSchoerner »

Triggar detta igång larmet?

Jonas B
5 bar
5 bar
Inlägg: 55
Blev medlem: 18 apr 2017, 19:42
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Göteborg

Re: Larm och motorvärmare

Inlägg av Jonas B »

är det inte bara att låsa bilen med nyckeln istället för med fjärren? Då ska den vara låst men olarmad. Disclaimer: Detta är vad min instruktionsbok säger, det kan stämma eller inte liksom.
C5 204 HDi Tourer -14, HVO100 i tanken och Diagbox/Lexia på en gammal laptop

Användarvisningsbild
dudde1
Inlägg: 37
Blev medlem: 13 dec 2010, 16:02
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Tallinn

Re: Larm och motorvärmare

Inlägg av dudde1 »

Jag hade samma problem med min C6. Dock har den en funktion att om man låser upp dörren med fjärren och inte öppnar någon dörr inom en minut, så låses bilen igen, dock olarmad.
Didrik, Tallinn C6 2,7 HDi tidigare XM TD12, XM V6, CX Prestige

doktorDiesel
20 bar
20 bar
Inlägg: 251
Blev medlem: 10 dec 2013, 22:24
Medlem i SCK?: Nej

Re: Larm och motorvärmare

Inlägg av doktorDiesel »

Jag har samma utmaning med den originalmonterade Webastovärmaren. Larmet går när man startar värmaren. Något irriterande. Flera har skrivit att det ska gå att ändra känsligheten via verkstad/DiagBox men jag har inte hittat inställningen. Istället har jag tryckt på knappen som sitter i samma radda som "check" knappen. Då verkar larmet stängas av. Lite bökigt men vinst varje gång hittills. Bor nära kusten där det sällan är tillräckligt kallt för att det ska vara ide att värma varje gång och dessutom kommer värmen på ett kick när man väl startar motorn och värmaren går igång. Dock är inte bilen isfri.
C5 III Tourer HDi 160 hk Auto 2011 - Såld
C4 Grand Picasso HDi 2.0 Auto 2017

Wille
5 bar
5 bar
Inlägg: 88
Blev medlem: 05 maj 2005, 19:29
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Bockara Småland

Re: Larm och motorvärmare

Inlägg av Wille »

dudde1 skrev:
02 okt 2017, 09:55
Jag hade samma problem med min C6. Dock har den en funktion att om man låser upp dörren med fjärren och inte öppnar någon dörr inom en minut, så låses bilen igen, dock olarmad.
så får jag också göra på vår C5 låsa upp utan att öppna dörren och då verkar larmet inte starta när man drar igång värmaren.
Citroen belingo Transport e-HDi 90 Egs 6 2015 , Citroen C5 HDi 200 tourer exclusive 2013

Skriv svar

Återgå till "C5 III - El"