Lexia

Allmänna frågor om C5 Serie I och II.
Märta-Maja
40 bar
40 bar
Inlägg: 627
Blev medlem: 09 mar 2017, 21:35
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Kramfors kommun

Lexia

Inlägg av Märta-Maja »

Har nog frågat tidigare, men gör det igen. Vart köper man Lexia felkodläsare? Är det något företag som man ska undvika? Är det svårt att installera? Har en gammal laptop med Windows Vista som visst passar ihop med Lexia? Min nya dator har Windows 10 som visst inte går ihop med Lexia.
C5 I 2.0 RFN 2001 Break

Användarvisningsbild
Hervander
10 bar
10 bar
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:25
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Nord-Norge

Re: Lexia

Inlägg av Hervander »

Jeg kjøpte Lexia på Aliexpress.com (kinesisk). Jeg fikk ikke til å installere. Etter mye om og men fikk jeg til likevel, men da lastet jeg ned programvaren fra nettet. Og da fikk jeg virus på maskinen. Jeg er ikke helt sikker på om programvaren ligger inne på maskinen ennå eller om virusprogrammet fjernet det.

Men jeg har Mac, og da er det ekstra komplisert. Jeg måtte installere Windows XP i et slags virtuelt vindu på maskinen.

Jeg fikk det til, men det nyttet jo lite når det var virus på programvaren. Nei, det er absolutt ikke enkelt å installere Lexia. Det er rett og slett håpløst.

Det som går an, det er å kjøpe Lexia inkludert en PC med ferdiginstallert programvare. De selger det, og du kan søke på Ebay og Aliexpress. De er dyrere, så søk etter høyeste pris, da dukker de opp først.

Noen selger Lexia med hjelp til installasjon via Teamvier. Altså at selgeren installerer det for deg dersom du ikke får det til selv.

Jeg kjøpte Lexia for en god del år siden, men har aldri brukt den. Den er herved til salgs. Jeg tror jeg har CD-skivene. Men om de funker, det er en annen sak (jeg vet ikke). Jeg skal kjøpe ferdiginstallert Lexia med egen datamaskin til.

MEN, de fleste andre får tydeligvis til å installere programvaren til Lexia uten problemer. Så jeg vet ikke, annet enn at jeg ikke fikk det til, selv om jeg er relativt god på data, og at det ikke er så enkelt som å bare trykke på en knapp og svare "ja" og "ja" og "ja" etterhvert som det installeres av seg selv. Om du vet om noen som kan installere det for deg, så er nok det det beste, såfremt du ikke er dataekspert selv. Men det kan lønne seg å betale ekstra for å få ferdiginstallert Lexia. Da sparer man seg for ekstrem frustrasjon.
............................... -05 Citroën C5 1,8i - break
............................... -92 Citroën XM 2,1 TD - break
............................... -90 Citroën XM 2.0i - sedan
............................... -87 Subaru Leone - sedan

Användarvisningsbild
andan308
40 bar
40 bar
Inlägg: 736
Blev medlem: 17 jan 2011, 20:56
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Linköping

Re: Lexia

Inlägg av andan308 »

Finns en egen avdelning här på CA för Lexia. Kolla runt där!

Här är iaf två trådar jag kikade i när jag installerade Lexia:

viewtopic.php?f=122&t=39311&hilit=bsi+c5#p230286
http://citroenakuten.com/viewtopic.php?f=122&t=48722
C5 break -06, 2.0 bensin
C5 halvkombi -03, 2.0 bensin (skrotad)

Skriv svar

Återgå till "C5 I/II - Allmänna frågor"