millgard skrev:
Vad behöver du göra som du inte kan göra med iPhone?
Tidvis behöver jag kunna använda min telefon som konsol och fjärrstyra servers mm över en skyddad förbindelse. Man kan inte alltid släpa på en laptop ( eller netbook ). Dessutom måste min telefon kunna hantera telefonsamtal eller textmedelanden
samtidigt som dataförbindelsen är öppen
utan att förbindelsen bryts, något som kräver verklig multitasking, inte Windows 3-typ att tillämpningarna som är i bruk allokeras processortid i tur och ordning för att sedan ställas i standby (som i nyaste versionen utav iPhone) ...något som orsakar timeouts -> förbindelsen bryts ...
Fast man skulle hitta en tillämpning som låter iPhone användas som konsol, så ställer interfacet till med en j-kla massa förträt i detta avseende. Dessutom så är T9 en förutsättning för att interfacet skall fungera i iPhone och om man som jag använder flere språk, tidvis i samma SMS, då är T9 en riktig huvudvärk och att koppla ur T9 på iPhone gör interfacet ännu sämre ur min synpunkt. Ah, vilka språk ? Jag använder sgs dagligen finska, svenska, engelska, tyska samt franska ...