Lexia/C5 -05 V6

Allt om felkoder och elektroniska bilrelaterade problem som inte platsar bland modellspecifika avdelningar. Många modeller har samma typ av diagnossystem, här skriver ni allt om det gemensamma.
Cittradriver
10 bar
10 bar
Inlägg: 180
Blev medlem: 16 okt 2011, 19:49
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Fellingsbro

Lexia/C5 -05 V6

Inlägg av Cittradriver »

Har både en 02:a C5 V6 och en 05:a C5 V6. I 02:an funkar min Lexia klockrent. Men i 05:an funkar det inte. Den läser av vilken bil det är mm. Men när man kommer till diagnostiken strular det.Vissa av "datorerna" i bilen får den inte kontakt med. Någon som haft problem med detta och löst det?

Anders H
Activa
Activa
Inlägg: 5476
Blev medlem: 12 nov 2002, 05:54
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Hässleholm
Kontakt:

Re: Lexia/C5 -05 V6

Inlägg av Anders H »

Skifta USB-uttag, starta om, starta om, starta om. Vid ett tillfälle gjorde jag nio försök innan jag kom in. Det är viktigt att avsluta programmet å riktigt vis, inte bara CTRL,ALT, DELETE.
"ds-reservdelar.se"
Klockorakel, fyller alla klockor (ej C5 III) inkl. bromsackar DS. LEXIA. Tillverkar rör i alla dimensioner, skarvkopplingar utan koning.

Cittradriver
10 bar
10 bar
Inlägg: 180
Blev medlem: 16 okt 2011, 19:49
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Fellingsbro

Re: Lexia/C5 -05 V6

Inlägg av Cittradriver »

Tack för ditt svar. :D Ska prova detta.

Användarvisningsbild
peterlan
Activa
Activa
Inlägg: 4409
Blev medlem: 03 jan 2003, 17:18
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Gävle

Re: Lexia/C5 -05 V6

Inlägg av peterlan »

Cittradriver skrev:Har både en 02:a C5 V6 och en 05:a C5 V6. I 02:an funkar min Lexia klockrent. Men i 05:an funkar det inte.
En del interface fungerar inte med C5 serie 2. Jag har själv ett sånt interface som jag råkade köpa. Jag har testat det på massor av Citroëner och det fungerar jättebra utom på just C5 serie 2.
Jag har också ett äldre interface, och det fungerar klockrent även på dom bilar där det andra inte vill. Kollar man med det där PSA interface checker för att få fram versionen på interfacet så ser dom exakt lika ut, men det ena ger problem alltså. Mysko...
C5 2.2 204 HDi Tourer -12
Lexia finns ej längre, endast Diagbox.

Skriv svar

Återgå till "Lexia och felkoder"