FAPlite

Allt om felkoder och elektroniska bilrelaterade problem som inte platsar bland modellspecifika avdelningar. Många modeller har samma typ av diagnossystem, här skriver ni allt om det gemensamma.
Linkan
10 bar
10 bar
Medlem i SCK?: Nej

FAPlite

Inläggav Linkan » 11 sep 2017, 17:38

Ny fråga: Köpte en ELM 327 hos Kjelle. Men inte gick det nåt bra. Jag får bara meddelanden från FAP att "Bad clone adapter detection"
Mobilen hittar iaf OBD läsaren men överföringen verkar inte funka. Vad har ni för OBD grunka och kopplar in?

Linkan
Citroen C5 HDi Break -07, Suzuki VL 1500 -00, Fordson Major -52, Massey Fergusson -76

Göran W
Guru
Guru
Medlem i SCK?: Ja

Re: FAPlite

Inläggav Göran W » 11 sep 2017, 17:54

Har delat denna tråd då frågorna inte har direkt anknytning.

Moderatorn
Bild

Moderator
Svarar inte på mailfrågor som platsar under rubrik härinne. Svaren kan intressera ALLA så skriv här!
Frågor OM akuten skickas lämpligen i PM.

Ogren
10 bar
10 bar

Inläggav Ogren » 11 sep 2017, 18:16

Ny fråga: Köpte en ELM 327 hos Kjelle. Men inte gick det nåt bra. Jag får bara meddelanden från FAP att "Bad clone adapter detection"
Mobilen hittar iaf OBD läsaren men överföringen verkar inte funka. Vad har ni för OBD grunka och kopplar in?

Linkan
Konstigt. Jag köpte också hos Kjell. Ibland strular kopplingen, men 9 gånger av 10 så funkar det som det ska.

Skickat från min MI 5 via Tapatalk

Ogren
10 bar
10 bar

Inläggav Ogren » 11 sep 2017, 19:09

Linkan
Konstigt. Jag köpte också hos Kjell. Ibland strular kopplingen, men 9 gånger av 10 så funkar det som det ska.

Fel av mig! Jag köpte min på Teknikmagasinet.

Återgå till "Lexia och felkoder"