hjalmar-se skrev:torapp skrev:För min del får vi se om det blir Dyane eller Saab. Bytte tändstift i går och då upptäckte jag att jag har en spricka i grenröret. Måste demontera det och lämna det på svetsning i veckan. Få se om jag hinner få tillbaka det, har inget mer grenrör som passar på min M4:a. Annars får jag försöka hinna sätta i någon annan motor.
Var inte så petig Thomas. Jag hade en spricka i grenröret på min 18 hästare i åratal och sprickan tätade jag någon gång i månaden med avgasrörspasta. Du kan väl inte med att komma i SAABEN till detta mötet också.
Och Thomas, det är jättelurigt att svetsa grenrören om man inte fixerar dem ordentligt, för de har en tendens att slå sig.
Hjalmar
TATADAAAA. Fanfar. Jag är inte helt senil än. Visste bestämt att jag fick med ett "felfritt" grenrör av rätt sort när jag hämtade två M4:or i höstas. Fick leta en stund innan jag hittade det....mitt på arbetsbänken under lite annat smått och gott. Nu kan jag skifta och lämna iväg det spruckna för svetsning i lugn och ro utan att först behöva åka till träffen i Ekshärad med sprucket grenrör